Citaten uit Heartbreak House van George Bernard Shaw

Citaten 1 t/m 5 van 5.

  • Hegel had gelijk toen hij zegde dat de geschiedenis ons leert dat we nooit iets uit de geschiedenis geleerd hebben.
    Origineel: Hegel was right when he said that we learn from history that men never learn anything from history.
    Bron: Heartbreak House (1919)
    George Bernard Shaw
    - +
    +17
  • Mijn moeder is met een heel goede man getrouwd, en ze is er helemaal niet happig op dat ik hetzelfde doe.
    Origineel: My mother married a very good man [...] and she is not at all keen on my doing the same.
    Bron: Heartbreak House (1919)
    George Bernard Shaw
    - +
    +1
  • We weten nu dat de ziel het lichaam is en het lichaam de ziel. Ze vertellen ons dat ze verschillend zijn omdat ze ons willen overtuigen dat we onze ziel kunnen behouden als zij slaven van ons lichaam mogen maken.
    Origineel: We know now that the soul is the body, and the body the soul. They tell us they are different because they want to persuade us that we can keep our souls if we let them make slaves of our bodies.
    Bron: Heartbreak House (1919)
    George Bernard Shaw
    - +
    +1
  • De zekerste manier om een man te ruïneren die niet weet hoe hij met geld moet omgaan, is door hem geld te geven.
    Origineel: The surest way to ruin a man who doesn't know how to handle money is to give him some.
    Bron: Heartbreak House (1919)
    George Bernard Shaw
    - +
     0
  • Er was maar één deugd, strijdlust; slechts één ondeugd, pacifisme. Dat is een essentiële voorwaarde voor oorlog.
    Origineel: There was only one virtue, pugnacity; only one vice, pacifism. That is an essential condition of war.
    Bron: Heartbreak House (1919) Preface
    George Bernard Shaw
    - +
     0
De beste Heartbreak House van George Bernard Shaw citaten, wijsheden, quotes en uitspraken vindt u nu al ruim 20 jaar op citaten.net.

Over George Bernard Shaw

Iers toneelschrijver. Verwierf zich door zelfstudie brede algemene kennis, schreef in zijn begintijd veel toneel- en en muziekrecensies en was propagandist van het socialisme . Zijn werk omvat zowel komedies als tragedies en behandelt zowel eigentijdse als historisch onderwerpen. In 1925 kreeg hij voor zijn werk de Nobelprijs voor de Literatuur. Bekende stukken zijn: ‘Arms and the man’, ‘Candida’, ‘You never can tell’ en ‘Pygmalion’. Dit laatste werd bewerkt tot de musical ‘My fair lady’.