Citaten uit The Devil's Disciple van George Bernard Shaw

Citaten 1 t/m 6 van 6.

  • De grootste zonde tegen onze medeschepselen is niet ze te haten, maar onverschillig tegen ze te zijn: dat is de essentie van onmenselijkheid.
    Origineel: The worst sin towards our fellow creatures is not to hate them, but to be indifferent to them: that's the essence of inhumanity.
    Bron: The Devil's Disciple (1901) Act II
    George Bernard Shaw
    - +
    +20
  • Martelaarschap is de enige manier waarop een man zonder kwaliteiten beroemd kan worden.
    Origineel: Martyrdom [...] is the only way in which a man can become famous without ability.
    Bron: The Devil's Disciple (1901) Act III
    George Bernard Shaw
    - +
    +3
  • Het is in het uur van beproeving dat een man zijn ware beroep vindt.
    Origineel: It is in the hour of trial that a man finds his true profession.
    Bron: The Devil's Disciple (1901)
    George Bernard Shaw
    - +
    +1
  • De Britse soldaat kan alles weerstaan, behalve het Britse Ministerie van Oorlog.
    Origineel: The British soldier can stand up to anything except the British War Office.
    Bron: The Devil's Disciple (1901) Act III
    George Bernard Shaw
    - +
     0
  • Ik verwacht nooit dat een soldaat denkt.
    Origineel: I never expect a soldier to think.
    Bron: The Devil's Disciple (1901)
    George Bernard Shaw
    - +
     0
  • In deze wereld is er altijd gevaar voor degenen die er bang voor zijn.
    Origineel: In this world there is always danger for those who are afraid of it.
    Bron: The Devil's Disciple (1901)
    George Bernard Shaw
    - +
     0
De beste The Devil's Disciple van George Bernard Shaw citaten, wijsheden, quotes en uitspraken vindt u nu al ruim 20 jaar op citaten.net.

Over George Bernard Shaw

Iers toneelschrijver. Verwierf zich door zelfstudie brede algemene kennis, schreef in zijn begintijd veel toneel- en en muziekrecensies en was propagandist van het socialisme . Zijn werk omvat zowel komedies als tragedies en behandelt zowel eigentijdse als historisch onderwerpen. In 1925 kreeg hij voor zijn werk de Nobelprijs voor de Literatuur. Bekende stukken zijn: ‘Arms and the man’, ‘Candida’, ‘You never can tell’ en ‘Pygmalion’. Dit laatste werd bewerkt tot de musical ‘My fair lady’.