Citaten uit Look Back in Anger van John Osborne

Citaten 1 t/m 4 van 4.

  • Wie nog nooit iemand heeft zien doodgaan, lijdt aan een ernstig geval van maagdelijkheid.
    Origineel: Anyone who's never watched somebody die is suffering from a pretty bad case of virginity.
    Bron: Look Back in Anger (1956) II, i
    John Osborne
    - +
    +1
  • Ze brengen hun tijd vooral door met het uitkijken naar het verleden.
    Origineel: They spend their time mostly looking forward to the past.
    Bron: Look Back in Anger (1956) II, i
    John Osborne
    - +
    +1
  • Waarom spelen we geen spelletje? Laten we doen alsof we mensen zijn, en dat we werkelijk leven.
    Origineel: Why don't we have a little game? Let's pretend that we're human beings, and that we're actually alive.
    Bron: Look Back in Anger (1956)
    John Osborne
    - +
     0
  • Het beroerde is dat je gewend raakt aan de mensen. Zelfs hun kleine hebbelijkheden worden onmisbaar voor je. Onmisbaar en een beetje onbegrijpelijk.
    Origineel: Trouble is you get used to people. Even their trivialities become indispensable to you. Indispensable and a little mysterious.
    Bron: Look Back in Anger (1956)
    John Osborne
    - +
    -1
De beste Look Back in Anger van John Osborne citaten, wijsheden, quotes en uitspraken vindt u nu al ruim 20 jaar op citaten.net.

Over John Osborne

John James Osborne (Londen, 12 december 1929 - Clun (Shropshire), 24 december 1994) was een Brits toneelschrijver en scenarist.
Na de dood van zijn vader in 1941 volgde hij enige jaren een goede opleiding in Devon, maar kon op school niet aarden. Hij keerde terug naar Londen, waar hij in contact kwam met het reizend toneelgezelschap van Anthony Creighton. Daar leerde hij het theatervak en schreef enkele stukken met Creighton samen, waaronder Epitaph for George Dillon (1958). Tot kort voor zijn dood bleef hij ook zelf toneelspelen.
Zijn, Look Back in Anger (1956) betekende een wereldwijde doorbraak, die de Britse toneelcultuur op zijn kop zette. Een gehele groep naoorlogse Britse auteurs werd naar dit stuk de Angry Young Men genoemd. Ook zijn invloed op Edward Albee is onmiskenbaar (Who is afraid of Virginia Woolf?, 1962).
Hij ontving in 1963 een Oscar voor zijn scenario Tom Jones, naar de roman van Henry Fielding.

Bron Wikipedia