Citaten uit Back To Methuselah van George Bernard Shaw

Citaten 1 t/m 10 van 17.

  • Dromen worden werkelijkheden voor hen die sterk genoeg zijn om erin te geloven.
    Origineel: Every dream could be willed into creation by those strong enough to believe in it.
    Bron: Back to Methuselah (1921) In the Beginning
    George Bernard Shaw
    - +
    +218
  • Zwijgen is de volmaakste uitdrukking van minachting.
    Origineel: Silence is the most perfect expression of scorn.
    Bron: Back to Methuselah (1921) Pt. V
    George Bernard Shaw
    - +
    +16
  • Onze gedragslijn en karakter worden niet door onze ervaringen bepaald, maar door onze verwachtingen.
    Origineel: It is our expectation of life, and not our experience of it, that determines our conduct and character.
    Bron: Back to Methuselah (1921) A Glimpse of the Domesticity of Franklyn Barnabas
    George Bernard Shaw
    - +
    +5
  • Een getrouwde man vormt huwelijkse gewoontes en wordt afhankelijk van het huwelijk net zoals een zeeman afhankelijk wordt van de zee.
    Origineel: A married man forms married habits and becomes dependent on marriage, just as a sailor becomes dependent on the sea.
    Bron: Back to Methuselah (1921) A Glimpse of the Domesticity of Franklyn Barnabas
    George Bernard Shaw
    - +
    +3
  • Het leven is een ziekte, en het enige verschil tussen de ene mens en de andere is het stadium dat zijn ziekte bereikt heeft.
    Origineel: Life is a disease; and the only difference between one man and another is the stage of the disease at which he lives.
    Bron: Back to Methuselah (1921) Part II
    George Bernard Shaw
    - +
    +3
  • Een man zonder adres is een zwerver; een man met twee adressen is een vrijdenker.
    Origineel: A man without an address is a vagabond. A man with two addresses is a libertine.
    Bron: Back to Methuselah (1921) A Glimpse of the Domesticity of Franklin Barnabas
    George Bernard Shaw
    - +
    +2
  • Je ziet dingen en je zegt: 'Waarom?' Maar ik droom dingen die er nooit geweest zijn en ik zeg: 'Waarom niet?'
    Origineel: You see things; and you say 'Why?' But I dream things that never were; and I say 'Why not?'
    Bron: Back To Methuselah (1921) Part I, Act I
    George Bernard Shaw
    - +
    +2
  • Een verkiezing is een morele gruwel, zo erg als een veldslag behalve het bloed; een modderbad voor elke ziel die erbij betrokken is.
    Origineel: An election is a moral horror, as bad as a battle except for the blood: a mud bath for every soul concerned in it.
    Bron: Back to Methuselah (1921) Part II—The Gospel of the Brothers Barnabas
    George Bernard Shaw
    - +
    +1
  • Fatsoenlijkheid kan niet zonder onfatsoenlijkheid worden besproken!
    Origineel: Decency cannot be discussed without indecency.
    Bron: Back to Methuselah (1921) Part IV, Act I
    George Bernard Shaw
    - +
    +1
  • Je bent niet in de positie te zeggen dat ik niet oprecht ben. Ik heb in de kunst een geluk gevonden dat het echte leven me nooit heeft gegeven. Ik ben helemaal toegewijd aan de kunst. Er is een magie en een mysterie in de kunst waarvan je niets weet.
    Origineel: You have no right to say that I am not sincere. I have found a happiness in art that real life has never given me. I am intensely in earnest about art. There is a magic and mystery in art that you know nothing of.
    Bron: Back to Methuselah (1921) Part V
    George Bernard Shaw
    - +
    +1
De beste Back To Methuselah van George Bernard Shaw citaten, wijsheden, quotes en uitspraken vindt u nu al ruim 20 jaar op citaten.net.

Over George Bernard Shaw

Iers toneelschrijver. Verwierf zich door zelfstudie brede algemene kennis, schreef in zijn begintijd veel toneel- en en muziekrecensies en was propagandist van het socialisme . Zijn werk omvat zowel komedies als tragedies en behandelt zowel eigentijdse als historisch onderwerpen. In 1925 kreeg hij voor zijn werk de Nobelprijs voor de Literatuur. Bekende stukken zijn: ‘Arms and the man’, ‘Candida’, ‘You never can tell’ en ‘Pygmalion’. Dit laatste werd bewerkt tot de musical ‘My fair lady’.